مرکز فرهنگی هنری شماره سه کرج


این مرکز دارای کلاس های هنری و ادبی در زیربنا تقریبا ۲۰۰مترمی باشد.
همکاران یک مربی مسئول دومربی فرهنگی فرهنگی و ۲ مربی هنری و یک مربی ادبی در این مرکز فعالیت میکنند .
۳۲ فعالیت فرهنگی در این مرکز اجرا میشود 
فعالیت های خوشنویسی نقاشی سفال ادبی کلاسهای عادی هنری مرکز میباشد 
هرترم کلاسهای شهریه ای نیز برگزار میگردد

بخش ها : سالن کودک و نوجوان برای مطالعه اعضا

امکانات ویژه مرکز :

خدمات فراگیر :

روز و ساعات فعالیت :

شرایط عضویت :


گلشهر ویلا- بلوار مصطفی خمینی، خیابان حافظ، کوچه کاج، ضلع جنوبی پارک پدر (نشانی بروی نقشه)

تلفن تماس:34090890-026 داخلی 130

مسئول مرکز :


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید

 

  • 1403/03/12 - 17:27
  • تعداد بازدید: 142
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون فرهنگی کانون در کرج؛

مراکز کانون، مرکز تحولات کودک و نوجوان در هر منطقه باشد

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم تبدیل شدن مراکز کانون به قرارگاه برنامه‌ریزی و مرکز تحولات کودک و نوجوان در منطقه‌ی خود تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، فرهاد فلاح ،در دیدار و گفت‌و ‌گو با مربیان کانون استان البرز، ضمن اشاره به این موضوع، بر لزوم داشتن نگاه و فهم مشترک از اهداف و فعالیت‌ها، از ضرورت ارتقای جایگاه مراکز کانون و تولی‌گری به جای تصدی‌گری سخن گفت.

مراکز کانون، مرکز تحولات کودک و نوجوان در هر منطقه باشد

این مقام مسئول با اشاره به سهم فعالیت‌های کانون و هزینه‌هایی که این سازمان برای حضور اعضا در مجموعه تقبل می‌کند افزود هر چه میزان هزینه کرد در سنین کودکی برای تعلیم و تربیت افزایش یابد، به همان میزان از هزینه‌هایی که زمان جوانی باید پرداخت شود، کم خواهد شد. وی با توضیح شرایط فعلی خانواده‌ها و تبدیل شدن اغلب فرزندان به تک فرزند خانواده، افزود: اکنون با شرایط اجتماعی و تربیتی خاصی رو به روهستیم زیرا فهم تربیتی متعالی کم نداریم و بهترین شیوه برای مقابله با این بحران،مدل اختیاری مبتنی بر مربی و به صورت تعاملی برای بچه‌هاست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند اثرگذاری مورد نظر در این حوزه را داشته باشد .

مراکز کانون، مرکز تحولات کودک و نوجوان در هر منطقه باشد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه در رابطه با لزوم هدف گذاری دقیق برای فعالیت‌ها، ارائه‌ی بسته‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان صحبت کرده و ضمن بیان اهمیت تدوین نظام نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی و فعالیت‌های تابستانی در قالب «تابستونتو بساز» بر ضرورت حرکت از تصدی گری به سمت تولی گری، وارد کردن خانواده ها در قالب شورای والدین در مراکز و استفاده از طرفیت خانواده‌ها و گروه‌های مردمی، نقش دهی به نوجوانان، تقویت شناخت کودکان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و بسترهای موجود و توجه به فضاهایی مانند خانواده، مدرسه، مسجد و فضای مجازی که کودکان و نوجوانان در آنها حضور دارند و لزوم برنامه ریزی برای جذب مخاطبان به فعالیت‌ها تاکید کرد.

فلاح ضمن تشریح تعاریف مختلف در کانون مانند مخاطب، عضو، عنصر، حامی، عضو ارشد و مفاخر افزود در کانون باید برای کودکان و نوجوانان به صورت مجزا هدف و برنامه داشته باشیم و در کودکی باید ابزارهای شناختی کودکان را تقویت کرده و کمک کنیم تا بچه‌ها دید بهتری نسبت به محیط اطراف خود داشته باشند و در نوجوانی با نقش دهی مناسب به نوجوانان آنان را به نکات مهمی چون تفاوت انسان با دیگر مخلوقات، کشف مسئولیت خود و عمل به مسئولیت آشنا کنیم.

معاون فرهنگی کانون کشور در ادامه‌ی این نشست ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته‌ی مسئولان ارشد کانون برای ارتقای جایگاه این نهاد و اثرگذاری فعالیت‌هایی چون کانون یاران و تاکید دوباره بر این که خانواده‌ها نباید کانون را به عنوان یک آموزشگاه ببینند و مربیان باید با استفاده از تجربیات خود به خانواده‌ها و نوجوانان کمک کنند، به سوالات مربیان در حوزه‌های مختلف پاسخ داده و خواستار برگزاری شورای مشورتی نوجوان در مراکز و سپردن بخشی از فعالیت‌های مرکز با نظارت مربیان به آنان شد. لازم به توضیح است نشست معاون فرهنگی و مدیر کل کانون البرز با کارشناسان و مربیان، صبح روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد .

مراکز کانون، مرکز تحولات کودک و نوجوان در هر منطقه باشد

مراکز کانون، مرکز تحولات کودک و نوجوان در هر منطقه باشد

کلمات کلیدی

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت